Demarinuoret uudisti visuaalisen ilmeensä ja nettisivunsa. Uudistuksen taustalla oli halu kehittää nuorisoliiton viestintää nuorekkaampaan, selkeämpään ja vuorovaikutteisempaan suuntaan. Nettisivujen Web-suunnittelusta vastasi Teemu Into ja visuaalisen ilmeen suunnittelusta Jukka Kujansivu We Are Home -mainostoimistosta. Kuvituksen on suunnitellut tamperelainen kuvataiteilija Aino Louhi.
Uuden visuaalisen ilmeen ja uusien nettisivujen tarkoituksena on kannustaa ja haastaa demarinuoria osallistumaan rohkeasti keskusteluun. Demarinuorten jäsenistö on täynnä hyvin aktiivisia viestijöitä ja tätä liitto haluaa tuoda jatkossa laajemmin esiin. Uudet nettisivut toimivat taustana kaikelle toiminnalle ja keskustelulle, jota Demarinuoret järjestönä sekä jäsentensä välityksellä käyvät eri puolilla sosiaalista mediaa. Sivuston alaosassa oleva some-osio kerää hashtagien avulla yhteen eri kanavissa tapahtuvan keskustelun ja kuvavirran.
Nettisivujen rakenne on myllätty täysin uuteen uskoon ja jäsennelty uudella tavalla. Nyt sivustolta on helpompi löytää tietoa ja se on visuaalisesti kiinnostavammassa muodossa. Liittohallituksen blogi, kannanotot ja uutiset nostettiin etusivun paraatipaikalle, ja sivustolle tehtiin paljon uutta sisältöä. Nettisivuille luotiin myös oma sivu ensi keväänä käytäviä eduskuntavaaleja varten.
Uuden visuaalisen ilmeen myötä myös Demarinuoren logo ja värimaailma uudistettiin. Logo haluttiin pitää yksinkertaisena ja yksivärisenä, jotta sitä voidaan käyttää mahdollisimman monipuolisesti erilaisissa materiaaleissa. Siinä on käytetty ajatonta funktionalistista kirjasintyyppiä sekä modernisoitua ruususymbolia, joka kunnioittaa sosialidemokraattisen liikkeen perinteitä tuoreella tavalla.
”Demarinuorten logo ilmentää dynaamista, modernia ja ajassa kiinni olevaa henkeä. Sen sydämenä on modernisoitu ruususymboli, jossa esiintyy niin osiin pilkottu hashtag-symboli, kuin D-kirjainta muistuttava ruusun keskiö, sydän. Logo on suunniteltu keskustelun avaajaksi”, kuvailee AD Jukka Kujansivu nuorisoliiton uutta logoa.
Uudet nettisivut ja uusi ilme ovat osa laajempaa viestinnällistä uudistusta, jolla Demarinuorten viestintää kehitetään kokonaisuudessaan vaikuttavampaan, visuaalisempaan, innostavampaan ja vuorovaikutteisempaan suuntaan. Jatkossa on tarkoituksena, että liiton suunnasta tapahtuvan tiedottamisen ja markkinoinnin ohella yhä suuremmassa roolissa järjestön viestintää ovat Demarinuorten jäsenet itse. Millaisen viestijäroolin sinä haluat ottaa?